maandag 19 mei 2014

Lange weekendjes weg

Hoe doe je dat toch financieel, vroeg een collega.

Ik werk namelijk 3 dagen en ben dan 4 dagen vrij. Zodra het zomer wordt, ben ik heel vaak een lang weekend van 4 dagen, van huis.

Nog afgezien van het feit dat ik ruim de helft van mijn spaargeld spaar, hoeven lange weekendjes weg echt helemaal niets te kosten en hoef ik er niets om te laten.

"Hoe kan je dat ooit betalen?", vroeg de collega. Hoeveel moet een lang weekend kosten, vroeg ik de collega terug. Nou, toch wel snel een paar honderd euro met z'n 2-en antwoordde hij. Ik verklapte dat het maar een paar tientjes per persoon was.

Zo was ik afgelopen dagen met 6 vrienden aan het hiken op de Veluwe. Een flinke wandeling vanaf Kootwijk, dwars door de prachtige zandverstuivingen en bossen. Het regelen van vervoer kon nog enigszins lastig worden. Maar, omdat wij allemaal wel iemand via via kennen via ons sociale netwerk, was vervoer toch zo geregeld.  Hiervoor betaalden wij een royale benzinevergoeding (€ 10 pp). Verder hebben we 2x wild gekampeerd (mag niet, maar ja, de natuur is van ons allemaal en we zijn erg verantwoordelijk) en nog 2x op een camping (€10 pp) gestaan. De totale kosten? €20 pp.
4 Dagen het mooiste avontuur die je met je vrienden mee kan maken, hoeft niets te kosten. Ik moet bekennen dat mijn goede fles whisky wel opgedronken is .. :)

Twee weekenden daarvoor was ook zo'n mooie lente/zomerweekend. Een rondje Nederland op de motor, samen met mijn vriendin. Deze keer hebben wij 4 dagen in het oosten van Nederland rondgereden. Kosten? €35 aan benzine en 17€ voor de boerencampings. €52 pp voor 4 dagen weg. s'Avonds heerlijk koken en genieten van het prachtige Nederland.  Plus een romantische zonsondergang.

Het volgende lange weekend hopen wij op mooi weer en dan gaan we een paar dagen per fiets richting zuiden, langs de IJssel. We hebben via CouchSurfing.org al twee slaapplekken geregeld en de laatste is bij mijn broer. Dus we overnachten gratis en hebben -hopelijk- ook nog eens veel gezelligere atmosfeer dan in een hotel. Verder zijn we alleen wat geld kwijt aan de trein. Niet teveel ijsjes kopen onderweg!

Voor eenmalig vakantiegeld kan ik wel 52 lange-weekendjes weg! :)
Nu nog hopen op een hele lange, warme zomer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten