dinsdag 20 mei 2014

Uitgaven mei 2014

Naast mijn vaste lasten, heb ik ook een aantal variabele lasten. Deze verdeel ik in 3 posten; eten, uitgaan en feestjes/lol/diversen. Af en toe tel ik deze op en kijk of mijn kasboekje nog realistisch is.

Eten: ik had flink wat basisingredienten (pasta, couscous, rijst, aardappels, kruiden) nog op voorraad. Deze maand zijn de uitgaven opgegaan aan vers fruit, groenten zuivel en vis. Gehaald op de markt of Lidl. Binnen mijn budget!
Begroot: € 140
Uitgegeven: € 115

Kroeg/cafe/cappuccino's:
Begroot: € 70
Werkelijk: € 58

Ik drink zo'n 4x per week een cappuccino in de stad. Met collega's of vrienden/vriendinnen. (€ 10). Daarnaast nog 2x per week naar de kroeg (€5). Dit zijn gemiddelden en hoe vaker hoe leuker natuurlijk. Deze maand dus wat minder. Binnen budget.

Uitjes/feestjes/concerten/diversen:
Begroot: € 70.
Werkelijk: € 254.

Dit bedrag bestaat uit: nieuwe banden voor op mijn motor (€ 130), benzine voor motortrips (€ 40). 2x concert (€ 10). Campings (€ 20), motorolie (€ 20), 2x uit eten (€ 13) , een paar flessen wijn voor een paar keer met vrienden hangen/filosoferen in het park (€ 14) en een bosje bloemen voor ouders. Misschien moet ik dit bedrag verhogen naar gemiddeld € 100/maand. Maar de grootste uitgaven deze maand zijn eenmalig (uitgaven aan banden en olie is slechts eenmaal per jaar). Dus ik reken nog maar even met € 70.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten